O mică incursiune în lumea reală.
HP15W echipează zeci de mii de boxe produse în serie, în fiecare an.
Aceste boxe sunt vândute în tot restul lumii, pe toate continentele, iar multă lume cumpără produse mai mult sau mai putin brand name, echipate cu HP15W, fără altă modificare în afara unei etichete schimbate.
Pentru a realiza cam cum se pune problema, vă dau o informaţie.
Paudio a trimis ( luna trecută ) un anunt distribuitorilor lor, prin care se comunică faptul că HP15W nu mai poate fi comandat decât în cantităţi de minim 300 bucăţi la o comandă, datorită cererii foarte mari de pe piaţa chineză a fabricanţilor de incinte acustice şi datorită penuriei de oţel, de pe piaţa mondială.
Cu alte cuvinte, se fabrică în draci ( OEM ), iar flăcăilor nu le mai convine să se încurce cu comenzi de 100 - 200 bucăţi, din moment ce ei nu prididesc cu comenzile celor care cer câte 5000 de bucăţi din două în două luni, plătind integral şi în avans.
Este ca la aparatele de aer condiţionat. Vrei instalare în mijlocul verii, în 72 de ore ?
Ok, dar va trebui să cumperi 50 de aparate şi să-mi plăteşti câte 80 Euro, instalare pe un aparat. Take it or leave it.
Noi, jmekerii încrezuţi din Europa, nici nu visăm ce pieţe există în orient, ce sume se învârt, şi ce afaceri se fac acolo. Ne mirăm cum este posibil şi de ce dau faliment, unul după altul, monştri sacri, de tipul unor mărci cu tradiţie, aşa cum sunt Universum, Palladium, Loewe, Telefunken, Grunding, Celestion, RCF, Precision Devices, Fane, asta ca să-i numim doar pe câţiva.
În timp ce la poarta altora este coada după colţ, "monştrilor sacri" le pute să facă un difuzor de 25 USD (+ 1000 buc./order ). Preferă să dea faliment şi să ajungă în mâna unor traderi care vor pune brandul celebru de la difuzoare şi televizoare, până la aspiratoare şi vibratoare.
Într-o discuţie cu Tony, managerul divizie OEM de la Paudio, l-am întrebat de ce producătorii cu nume consacrat nu prea se omoră să facă difuzoare ieftine, cu şasiu de oţel.
Mi-a răspuns că acei producători sunt mici, în realitate, chiar dacă au nume celebru şi nu au capacitatea tehnologică şi logistică, pentru a face aşa ceva. Un difuzor performat este foarte simplu de făcut, atunci când nu ai constrângeri de preţ, pentru că poţi pune la un loc ce este mai bun de pe piaţă, ai parte de cei mai buni experţi în domeniu, dar atunci când vrei să faci un difuzor care să te coste 15 USD la preţul de producţie şi pe care să îl vinzi cu 25 USD, pentru a fi în profit, abia atunci se vede cine se pricepe să facă difuzoare şi are cu ce.
Discuţia aceasta seamănă cu cele de pe forumurile auto.
Se discută până la exasperare de Porsche, Lamborghini, Maserrati, Jaguar, Land Rover, MG, Lotus, dar se uită nişte amănunte esenţiale, cum ar fi că Ferrari aparţine firmei Fiat, Porche este în ograda WV, iar Jaguar şi Land Rover sunt proprietatea producătorului indian de automobile Tata Motors.
Concluzie:
Performanţa este rahat cu apă rece, dacă nu este suţinută şi de o performanţa în vânzări.
|