Daca vorbim strict tehnic nu ajungem prea departe. Cine isi permite sa-si faca el driverele? Cine isi permite masuratori fara limitari aplicabile?
Cat timp construiesti cu bunul altuia deja nu mai e strict tehnic deoarece nu poti fi sigur ca poti interpreta corect masuratorile (cand nu e vorba de proprietatile de ansamblu ale bunului).
Boxele HI-FI sau ProAudio de studio care cer o referinta ale sunetului sunt in aceeasi clasa (lipsa a semnaturii sonice), exceptie cand cele ProAudio evidentiaza mai mult compresia (pentru premastering).
Cele HI-FI care emuleaza distorsiuni clasice si cele concepute pe idei nerealiste suna prost dar unora le place distorsiunea respectiva deoarece nu mai aud alte distorsiuni.
Cele ProAudio de sonorizari de obicei sunt bune dar nu vor fi atat de bune ca primele mentionate. Implementarile proaste raman asa nu conteaza ce tehnologie se foloseste (probabil sunt piese care nu pot fi implementate prost dar nu sunt ieftine si oricum nu se gasesc pe net).
Citat:
Ideea este că fanii hifi sunt cam talibani când vine vorba de difuzoare pro.
Din principiu şi fără să asculte, ei decretează că nu au cum să sune bine.
Eventual, fac ei vreo experienţă pe genunchi, mai mult ca să îşi confirme proriile prejudecăţi, apoi decid că au avut dreptate.
Deoarece ei nu isi fac boxele. Fata de monitoare bune e prostia, mai ales cand se lauda cu ce sunet realist asculta. Eu am observat reactia si invers foarte mult.
E vina AES-ului ca nu a vrut sa implementeze standarde optionale pentru cei care vor calitate mai buna. De asta multe echipamente audiofile sunt 'gunoaie tehnologice' si cabluri aditionale care pot costa cat un studio destul de bun.
Si cum m-am plans de atatea ori o buna parte a membrilor AES nu se 'obosesc' sa faca implementari bune din motive tehnice si urmaresc ideile marketingului in firmele mari.
sckump ce e acolo se face de mult in audio, se face si la casti. Ideea este multi membri AES (angajat in companii comerciale) nu vor sa puna problema unor afirmatii la angajatorii lor. Sigur gasesti ceva pe prosoundweb despre asta, pe vremea cand Lavry era pe acolo, si nu s-a facut nimic de atunci.
AES se comporrta ca China (lipsa de anumite standarde, certificari pentru cei care vor calitate si cei care o pot oferi). Desi China sta mai prost la cunostinte audio nu conteaza deoarece ei isi 'permit' software piratat mai performant decat suficienti membri AES care nu au bani sa nu depinda de un calculator, care nu e o referinta absoluta in testele pe audio datorita latentelor PCI, ASIC si a multor alte probleme specifice. In China, cateodata, e usor de obtinut informatii si de la producatorul placilor de baza referitor la probleme specifice implementarii (daca se vrea informatia).
Situatia cu fonduri substantiale mai mici necesare chinezariilor si cea cu compresia excesiva e convenabila chinezariilor. Cine ar da mai multi bani pe ceva ce suna doar putin mai bun si mult mai mult pe ceva care suna ceva mai mult dar doar pe cateva albume.
Si cel mai important chinezariile sunt mai 'laudă friendly' ("mi-am tras xxx destul de ieftin" sau "nu am chef sa ascult muzica care suna prost pe sistemele prietenilor").
Orice membru AES comunica direct sau indirect cu persoane care studiaza interactiuni in materiale iar firmele serioase trebuie sa aiba o persoana responsabila cu asa ceva. E doar o ignoranta care poate se va rezolva (de obicei se rezolva pentru cativa ani la fiecare criza majora).
Citat:
Am fost extrem de neplăcut surprins să observ cu câtă înverşunare şi rea credinţă se abordează acest subiect.
Cand am vazut cearta Lavry-Benchmark si m-am informat suficient de mult despre ea si alte evenimente nu mi-a mai pasat. Am cerut doar informatii si dat sfaturi cand m-a interesat, si destul de limitat. Dar nu poti vorbi serios pe vreun forum audiofil sau unele comerciale (aici e una din exceptii) fara sa risti ban (chiar si pe isp).
Eu de exemplu nu ascult decat la casti (nu am prea fost incantat de boxe la preturi accesibile) si vreau ceva de la RAAL, care e un exemplu ca nu mai exista limitarea Pro-HIFI.