Mai, prea multa teorie nu stiu deoarece motoarele nu-s specialitatea mea, eu am terminat calculatoarele si lucrez tot in domeniul lor.
Cu motoare electrice m-am jucat mai din hobby, mai cate un proiect, iar despre celelalte motoare recent m-am apucat sa citesc una alta (printre altele un curs de motoare traducere de la prietenii nostri nemti din 1940, inainte sa intoarcem armele ) sa vad si eu cum stau lucrurile.
Poate e cineva la constructii de masini sau la electrotehnica sa ne lamureasca mai bine in cele 2 privinte.
Eu din cate imi mai aduc aminte din ce am citit sincron sau asincron se refera la relatia dintre turatia motorului/generatorului, numarul de poli si frecventa campului de excitatie. Cred ca daca e sincron atunci viteza de rotatie e proportionala cu frecventa necesara si invers proportionala cu numarul de poli.
Cel asincron e ca si un motor cu inductie: stator care da campul de excitatie si un rotor separat in care se induce curent. La modul liber merge ca un motor, rotorul se invarte din campul extern, dar daca invartim rotorul mai repede ca viteza la care merge in mod sincron devine generator. Nu mai tin minte cum se rezolva problema frecventei, probabil ca in acest caz trebuie refacuta la 50Hz prin diferite circuite, pe cand la cel sincron e in functie doar de rpm.
Poate ne explica altcineva cum sta treaba, pentru mine e cam tarzie ora si nu imi mai aduc aminte prea multe.
lea doua prize pot fi legate in moduri diferite, dar in principiu si daca sunt in paralel, si daca sunt pe faze diferite, nu se intampla nimic. Transformatorul de pe intrarea fiecarui aparat realizeaza separarea galvanica.
Oricum nu nici o legatura cu tipul generatorului.
Marius, cam asa ma gandesc si eu, ca benzina daca o tii turata sa zicem la 5000, si daca scazi la jumatate din ture cuplu ramane constant si nu se opreste, dar vorba aia, cine plateste atata benzina?
Oricum o simpla valoare mare a cuplului nu cred ca e solutia, ca ambele tipuri de motoare daca le duci la turatii mai mari nu mai difere chiar asa de mult, iar daca mai pui si o cutie de viteze obtii fix ce cuplu vrei, dar comportamentul cand ii dai un branci tot ala ramane daca nu modifici zona de functionare.
Poate e cineva mecanic de meserie si ne explica mai bine cum sta treaba, eu sunt tare curios.