pitbull_bog scrie:
Nu vreau sa acuz pe nimeni de cresterea de preturi, dar in ritmul acesta Paudio isi pierde din farmec (produse la aceeasi calitate cu producatorii consacrati insa la preturi mai mici)...
Toti producatorii de difuzoare sunt in proces de ridicarea preturilor. Ceea ce se intampla pe piata a afectat pe toata lumea, inclusiv pe chinezi.
Chiar daca ne referim la fabricantii din Europa, adica Beyma, 18Sound, RCF, B&C, Fane, PD, si ei sunt afectati de caderea raportului EUR/USD, pentru ca majoritatea componentelor tot din Asia provin, chiar daca unii le ansambleaza in Europa. Din informatiile mele, impactul este semnificativ, la nivel global, iar pe piata se vad deja efectele.
Daca mai tineti minte, la un moment dat au survenit cresteri de preturi si la Selenium ( acum un an si jumatate ), iar anumite repere au devenit rapid nevandabile. De exemplu, la un moment dat, 15PW5 costa mai mult decat un Paudio C15-400B, la pretul de cumparare.
Explicatia este relativ simpla. Unii producatori au stocuri de materiale cumparate la preturi mai mic si prefera sa tina pretul cat mai coborat, pentru a mai rontai din piata competitorilor, numai ca stocurile nu tin o vesnicie, iar cand vin materialele cu preturile noi, sunt nevoiti sa vanda mai scump.
Oricum, Paudio urmeaza tendinta tuturor marilor producatori, marind preturile, dar ridicand si nivelul tehnologic, pentru a oferi ceva in plus fata de competitorii lor. Au renuntat la multe repere depasite in plan tehnologic, tocmai pentru a putea ramane pe piata. In acelasi timp, PAudio nu mai vrea sa fie perceput ca un producator ieftin, de esalon doi, vazut ca o alternativa mai ieftina. Ambitia lor este sa fie perceputi drept cel mai mare producator de difuzoare din lume, nu atat cantitativ ( pentru ca sunt cel mai mare fabricant de difuzoare profesionale, din punct de vedere cantitativ ) cat mai ales calitativ, iar chestia asta costa.
Evident, au si lipsuri, cele mai vizibile fiind mai ales in domeniul imaginii. In timp ce altii cheltuiesc sume foarte mari pe investitia in imaginea de marca, ei cheltuiesc cei mai multi bani pe R&D si investitii in tehnologie, ignorand total imaginea. Pana nu demult nici macar nu se oboseau sa modifice niste greseli de pe site, pe care si eu si Mircea ne plictisisem sa le tot semnalam. Riscul este ca la un moment dat te poti trezi concurat de un producator foarte mic, dar care are o imagine foarte buna, datorita unei campanii agresive de marketing, care i-a construit o imagine mult mai buna decat este in realitate.
In zilele care urmeaza o sa postez imagini cu noile produse aduse acum.
Din punctul meu de vedere, cele mai mari surprize sunt in domeniul driverelor de inalte, unde schimbarea este de substanta, la modul real.
Gama BM a ramas doar cu numele. In rest, produsele sunt total diferite, net superioare la ceea ce a fost pana acum. BM-D450 are ferofluid, alta membrana, capacul este din aluminiu, facut sa lucreze ca un radiator, phase plug-ul este modificat, etc Suna mult mai bine si este mult mai liniar, au disparut anumite peakuri ce deranjau pe puristi, puterea este clar mai mare, in termeni efectivi, datorita imersiunii in ferofluid, etc.
Un astfel de driver costa ceva mai mult, in mod logic, dar este mult mai performat. Ceea ce pierzi cand il cumperi, castigi in utilizare si siguranta.